środa, 27 lipca 2011

Leczenie ziołami 38:1-4

"Poważaj lekarza,
z którego usług korzystasz,
bo jego także stworzył Bóg.
Lekarz od Boga otrzymuje mądrość,
a od króla wynosi dary.
Wiedza lekarza podnosi jego głowę
i stawia go pomiędzy dostojnikami.
Bóg wywiódł leki z ziemi
i człowiek rozumny nie gardzi nimi"

Mądrość Syracha 38:1-4


W dzisiejszym chrześcijaństwie bardzo dużo mówi się o tzw. "uzdrawianiu wiarą". Coraz więcej jest ludzi, którzy rezygnują z pomocy lekarzy, uciekając się do modlitwy o uzdrowienie. Wierzę w cuda, jednak trzeba sobie jasno powiedzieć, że wielu "uzdrawiaczy wiarą" to zwykli szarlatani, którzy zarabiają grube pieniądze na nieszczęściu chorych ludzi. Zbiorą za to porządną odpłatę.

Pomimo tego, że cuda się zdarzają, wcale nie musimy doprowadzać się do stanu, kiedy konieczny będzie cud. Nasze zdrowie zależy od bardzo wielu czynników: trybu życia, sprawności ruchowej, odżywiania, rozumianego jako przyjmowanie potrzebnych dla utrzymania harmonii ciała substancji. Dbajmy o te rzeczy, a zdrowie będzie naturalnym wynikiem tych działań.

Za sprawą bardzo bliskiej mi osoby zainteresowałem się w ostatnim czasie dość mocno ziołolecznictwem. Kiedy rozmawialiśmy przypomniałem sobie jeden wiersz z Psalmu, kiedy Dawid zwraca się do Jahwe tymi oto słowami:

Każesz rosnąć trawie dla bydła
i roślinom, by człowiekowi służyły...

Psalm 104:14 (BT)

Kiedyś interesowałem się ziołolecznictwem, porzuciłem tą pasję na długi czas, a dopiero ta rozmowa ponownie rozbudziła moją ciekawość. Zacząłem się ponownie zastanawiać nad tym tematem.

Te słowa Psalmu mówią o tym, że Stwórca sprawił, by z Ziemi rosły zioła, które mają stanowić pożytek dla ludzi i im służyć. Za jakiś czas przeczytałem fragment z Księgi Mądrości Syracha, który zacytowałem na samym początku tego wpisu, który mówi dokładnie o tym samym.

Mowa jest tutaj o lekarzach i sposobie leczenia. Musimy mieć na uwadze, że w czasach, kiedy żył Syrach przeważał sposób leczenia, który dzisiaj nazywamy medycyną alternatywną. Stosowano naturalne metody leczenia. Zresztą końcówka tego fragmentu stwierdza to wyraźnie, mówiąc o tym, że "Bóg wywiódł leki z ziemi". Mowa tu jest oczywiście o roślinach leczniczych, glinkach, a nawet samej ziemi, w których to materiałach znajdują się lecznicze składniki. Syrach stwierdza, że Bóg obdarzył pewnych ludzi, zwanych tutaj lekarzami, mądrością w stosowaniu leków i prowadzeniu terapii. Mamy poważać tych ludzi, cenić ich i słuchać ich rad, bo ta mądrość została im dana dla naszego dobra.

Psalm 104:14, zacytowany fragment Księgi Mądrości Syracha i wiele innych fragmentów pochwala ziołolecznictwo i naturalne metody leczenia. Syrach stwierdza wręcz: "Człowiek rozumny nie gardzi nimi". Człowiek rozumny nie gardzi ziołolecznictwem. Człowiek rozumny jest świadomy naturalnych metod leczenia i z wdzięcznością z nich korzysta.

Rozmowa z tą bliską osobą, o której wspomniałem, treści biblijne, które przytoczyłem, stały się dla mnie inspiracją, by powrócić do zajmowania się ziołami i naturalnymi metodami leczenia. Będę o tym pisał więcej na blogu http://pawelszulik.blogspot.com/.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz